Zoals iedereen wel weet gaat het niet goed in de kledingbranche, tenzij je heel goedkope of erg dure kleding verkoopt. De dure kleding en accessoires worden vooral gekocht door mensen uit de Arabische en Aziatische landen en in het Westen door jongeren van niet Westerse komaf. Deze generalisering is totaal niet wetenschappelijk onderbouwd, maar door mij opgemerkt tijdens mijn vele winkel-en museatochten in binnen-en buitenland. Ik denk dat veel "gewone" mensen die wat vooruit lopen op de massa minder geïnteresseerd zijn geraakt in kleding en zich daardoor meer met het aankleden van hun huis gaan bezighouden. Gucci is het eerste luxemerk dat begin 2018 met een uitgebreide interieurlijn kwam; kussens, stoelen, kamerschermen en serviesgoed. Een veredelde keukenstoel kost € 2.250, een kussen circa € 1.000. Gucci werkt samen met verschillende oude Italiaanse fabrikanten, die echt heel mooie dingen maken.
Matches Fashion was oorspronkelijk een multi-brand boutique in Wimbledon, net buiten Londen. Zij speelden tijdig in op de ommezwaai naar internetwinkelen en hebben nu een succesvolle onlinewinkel. In september opent Matches Fashion op 5 Carlos Place in Londen een "pioneering retail experience and creative broadcasting hub in London’s Mayfair". Matches heeft recentelijk ook een interieurafdeling aan haar site toegevoegd. Hier verkopen ze onder andere artikelen van Kilomètre Paris (schorten van €356), La Double J (een bord voor €250) en Gucci.
La Double J verkoopt 6 verschillende Muranoglazen, de zogeheten Tipetti (€ 3.900 per stuk) gemaakt door Salviati, het enige bedrijf ter wereld wat zulke glazen kan maken.
Ik vind het fantastisch dat oude bedrijven en ambachten nieuw leven wordt ingeblazen door de samenwerking met grote commerciële partijen. Bovendien werd ik heel ongelukkig van strakke minimalistische interieurs, maar dit vind zelfs ik wat overdreven allemaal. Je kunt niet beweren dat de meubels van Gucci het antiek van de toekomst zijn, daar zijn de oplages te groot voor.